Tullimaksut

EU-maasta toiseen tapahtuvista lähetyksistä ei aiheudu tullimaksuja. 

Muiden maiden välisistä tavaran tuonneista voidaan kuitenkin periä tullimaksu. Maksut perustuvat joukkoon muuttujia, joihin me emme voi vaikuttaa. Tämän vuoksi emme pysty kertomaan sinulle mahdollisista maksuista, sillä maiden välillä on suuria eroja. Pyydä lisätietoja oman maasi tullimaksuista paikallisilta tulliviranomaisilta. 

Valitettavasti emme voi tarjota tullimaksujen palautuksia Yhdysvalloissa sijaitseville asiakkaille.

Tullimaksun hyvitys:

Jos tilaukseesi kohdistuu tullimaksu, voit ottaa yhteyttä Fruugon asiakaspalveluun ja pyytää hyvitystä. Jotta pyyntösi voidaan hyväksyä, sinun täytyy ensin maksaa tullimaksu ja toimittaa sitten todistus siitä.

Voit jättää pyynnön palaamalla edelliselle sivulle interaktiiviseen ohjekeskukseemme. Aloita vastaamalla muutamaan kysymykseen.

Jos peruutat ja palautat tilauksesi ja olet maksanut tullimaksun:

Tullimaksuja ei tässä tapauksessa palauteta. Voit kuitenkin ottaa yhteyttä paikallisiin tulliviranomaisiin ja kysyä mahdollisuudesta saada hyvitys suoraan heiltä.

Jos palautat tuotteet hyvitettäviksi saatuasi jo korvauksen tullimaksusta:

Voimme hyvittää sinulle vain alkuperäisen tilauksesi kokonaisarvon. Tämän vuoksi jo hyvitetty tullimaksun summa vähennetään kokonaishyvityksestä. Saat meiltä palautustodistuksen, jota voit käyttää, jos haluat anoa arvonlisäveron takaisin maasi tulliviranomaisilta. 

Viiveet tulliselvityksessä

Tulliselvitys on pakollinen toimenpide kuljetettaessa tavaraa maahan. Normaalisti siihen kuluu joitakin minuutteja tai tunteja, mutta se voi kestää myös kauemmin, jos tavarat valitaan tarkastukseen, sekä ruuhka-aikoina (kuten jouluna).

Arviomme toimitusajoista eivät sisällä tulliselvitykseen kuluvaa aikaa.

Tuontilupa

Jotkut tuotteet vaativat tuontiluvan maahasi. Mikäli sinulle toimittava paketti vaatii tällaisen, ota meihin yhteyttä, niin yritämme auttaa sinua. Fruugo ei ota vastuuta tilanteesta.